SOCIAL MEDIA

Duur

Dalen

Afstand

De wandeling begint bij de bushalte Ladestafel richting de Nufenenpass. De bushalte bevindt zich voor de haarspeldbochten richting de pass en u kijkt uit op de stuwdam en windmolens op de Griespass. Ook bevinden zich een aantal parkeervakken bij een boerderijtje.

U gaat eerst een heel oud bruggetje over, Vervolgens moet u direct 100 meter klimmen. Wanneer u 100 meter hebt geklommen komt u bij een boerderij, Ga nu rechtdoor ! Dit staat heel erg slecht aangegeven met markeringen. Let dus goed op tijdens deze wandeling.

Na het boerderij loopt het pad het Lengtal in. Het pad wordt nu even wat vlakke, maar vrij snel begint het wandelpad weer verder te klimmen, dit is vrij pittig. Wanneer u bij een hutje komt wordt het weer wat vlakker. Echter de volgende klim ziet u alweer liggen dit is een klim van ongeveer 150 meter.

Na deze klim wordt de weg vlakker en komt u in een wat moerassig gebied. Na een bocht naar links maakt komt u bij de prachtige Distelsee.

De Distelsee ligt ongeveer aan de voet van de Brudelhorn. Het laatste stukje is een pittige klim en loopt over de rotsen omhoog.

Het uitzicht is prachtig. U heeft onder andere uitzicht op de Rhônegletscher. De terugweg loopt over de zelfde weg terug naar Ladestafel. Onderweg zijn er geen horeca gelegenheden aanwezig.

Home Wandelingen uitleg GPS About
Wandelwallis.nl 10. Brudelhorn (2791M) Nufenen

* * *

5:00 uur

870 Meter

12,00 KM

Download GPS bestand

Ook in het Nufenengebied

29. Rondwandeling Nufenenpass Afslag Griespass (Nufenenpass)